Cum se joacă marile companii cu mintea omului?

Cum se joacă marile companii cu mintea omului?

Ți-ai pus întrebarea cum se joacă marile companii cu mintea omului? Nu te gândi la vreo teorie a conspirației pentru că e ceva real.

Marile companii au în spate o psihologie destul de parșivă. Mie îmi place să-i urmăresc pentru că una din activitățile mele zilnice este marketingul, dar implementările lor lasă de dorit…

Apropo, dacă ai nevoie de promovare pe Social Media sau promovarea site-ului pe Google (#SEO) și dacă ai nevoie de un site web sau de o aplicație de Android, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701. Serviciile mele le găsești pe pagina „Servicii”.

Să revenim…

Marile companii, precum Apple, Coca-Cola, Nike, Samsung etc., au un marketing foarte atractiv. Asta o știi și tu, corect?

Care sunt cele mai populare companii de telefoane mobile din lume? Apple și Samsung.

Care este cea mai cunoscută băutură carbogazoasă la nivel global? Coca-Cola.

Care e cel mai cunoscut brand când vine vorba de haine sport? Nike.

Ce au în comun toate aceste companii? O psihologie bine pusă la punct în spatele unui marketing făcut ca la carte. E bine? Aici am dubii. Manipularea nu e bună niciodată.

N-aș vrea să am clienți doar pentru că i-am manipulat să-mi fie clienți. De ce? Pentru că nu mă pot baza pe omul care poate fi dus de val încoace și încolo… Azi e la mine, mâine e la tine, poimâine e la altul și tot așa. Cu astfel de oameni nu faci treabă pe termen lung.

Și atunci cum îmi explic clineții fideli ai celor de la Apple, Samsung, Coca-Cola, Nike? Pot doar să-i apreciez cu prudență pe cei de la departamentul de marketing și cam atât.

De ce cu prudență? Pentru că e imoral să intri în mintea unui om doar pentru a-l face să cumpere de la tine. Prefer să n-am niciun client decât să manipulez 10 oameni, iar 2 să-mi fie clienți.

Când ataci omul în mod subliminal doar ca să-l atragi spre tine, atunci îți spun „La revedere!”. N-am nevoie de oameni care practică tactici imorale în echipa mea!

Înainte să-ți las clipul de la care am pornit ideea articolului de față, îți pun o întrebare, oarecum, simplă…

Care clienți sunt mai loiali în raport cu telefoanele pe care le dețin: cei care au Apple sau cei care au Samsung?

Poate ai observat și tu la cei din jurul tău faptul că cei care au Apple sunt loiali și devotați produselor Apple, pe când cei care au Samsung sunt un fel de „lasă-mă să te las”.

De ce sunt loiali cei care au Apple? Pentru că întreaga strategie de marketing a celor de la Apple este țintită pe fidelizare. Psihologia din spate a brandului este să fidelizeze, nu doar să ofere produse. Nu degeaba și-au permis să vândă telefoane fără încărcătoare (sau pe bucăți…).

Te las cu următorul clip (ia ce-i bun și fii atent la psihologia din spatele marilor companii):

Ce zici? E periculos modul în care marile companii se joacă cu mintea omului?

Mulțumesc pentru simplul fapt că ți-ai făcut timp să citești articolul! Dacă vrei, poți susține blogul cu o donație lunară:
Become a patron at Patreon!
Distribuie și altora:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile